“El món dels videojocs és molt gran i costa trobar exactament allò a què et voldries dedicar”

Entrevista a Pau Guillén, exalumne i estudiant de 2n curs a Fx Animation Barcelona 3D & Film School

Com està resultant aquesta etapa a FX Animation Barcelona?

El meu primer any a FX ha estat molt satisfactori. M’ha resultat molt útil per introduir-me al món del disseny, on, entre altres coses, he après a modelar en tres dimensions i texturitzar.

I com es presenta aquest segon curs?

Doncs molt interesant, ja que em servirà per millorar les meves habilitats i adquirir-ne de noves a mesura que em vaig informant del futur en que m’estic preparant.

Què és el que més et va sorprendre quan vas arribar a aquesta escola de cinema i 3D?

Les  instal·lacions. Està tot molt ben classificat i cada àrea disposa del seu espai per poder treballar i desenvolupar diferents tasques que es proposen. També hi ha una saleta d’estudis on et pots quedar després o abans de classe per continuar treballant o per preguntar algun dubte que t’hagi quedat. Els professors són una eina clau, ja que t’ajuden en els dubtes o el que necessitis, però alhora ens entrenen per tenir una certa autonomia. És a dir, tu mateix has de plantejar-te els teus dubtes i demanar ajuda si la necessites. Això fomenta la nostra capacitat d’organització i distribució del temps de treball.

S’ajusta al que t’esperaves?

Sí, en aquests moments la meva experiència a FX està resultant com m’imaginava i és fidel a les meves expectatives.

Trobes a faltar alguna cosa de la teva etapa per la Granés?

La meva etapa a la Granés va ser bastant satisfactòria i podríem dir que trobo a faltar l’organització de les hores de feina. Ara, a FX, tinc poques hores de classe, però per poder realitzar les feines i projectes que et demanen cal treballar molt a casa. Moltes vegades costa trobar un equilibri entre treball i vida social, sobretot la setmana abans d’entregar un projecte trimestral.

“Ens entrenen per tenir una certa autonomia i millorar la nostra capacitat d’organització.”

Com veus el futur del cinema i de l’animació?

Aquesta àrea està en constant evolució i veig el cinema i l’animació amb un futur pròsper, i sobretot amb una millora gradual al llarg dels anys.

Tens clar cap a on anirà el teu camí professional?

Sí. Des de fa uns anys vaig decidir a dedicar-me a l’àmbit de la tecnologia i la creació dels videojocs ja que des de ben petit he jugat molt i, des que estic a FX, he volgut centrar-me en el sector de l’art 3D. Els videojocs són tot un món i, per produir-ne, cal moltes persones i recursos. El meu objectiu és especialitzar-me en el disseny de props (objectes que estan en els videojocs: ítems, armes, armadures…) o personatges.

Què és el que més t’agrada dins d’aquest sector?

Poder transformar escenaris, personatges o objectes d’un disseny en 2D i visualitzar-los en el tercer pla. I poder contemplar com queda, un cop has creat l’objecte.


El meu objectiu és especialitzar-me en el disseny de props -objectes que estan en els videojocs- o personatges.

Què aconsellaries a algun estudiant de batxillerat que s’està plantejant cursar els teus estudis?

El recomanaria que reflexionés abans de triar el seu camí. El món dels videojocs és molt gran i a vegades costa trobar exactament allò a què et voldries dedicar. Un cop ho trobi, ve el més important: constància, esforç i dedicació. Aquestes són eines que li seran molt útils en aquest món i, sobretot, que no es rendeixi i segueixi endavant, que no sempre sortirà tot a la primera. Ànims i bona sort!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Top