Hola a tots! El dia 24 de Gener vam organitzar una Jornada Universitària a l’escola amb l’objectiu d’orientar als nostres estudiants un cop finalitzin el Batxillerat.
Primer de tot, des de l’escola volem agrair a tots els participants a la Jornada Universitària el seu esforç i entusiasme per aconseguir que aquesta eina destinada a la millor orientació dels nostres alumnes hagi estat, un any més, fructífera.
- Agraïments a les 12 universitats que van venir a explicar-nos més de 30 graus diferents.
- Agraïments als alumnes que van intentar treure el màxim partit a les ponències.
- Agraïments als professors i altres membres de l’escola per la seva ajuda en la coordinació i suport durant l’acte.
En segon lloc, per intentar explicar una mica millor en que consisteix la Jornada Universitària, em volgut recollir l’opinió d’alguns dels nostres alumnes per conèixer el seu punt de vista, ja que en definitiva ells son els protagonistes d’aquesta iniciativa.
[accordiontabs]
[tab title=”Primera opinió Jornada Universitària”]
La Jornada la vaig trobar molt útil. En primer lloc, per a les persones que no tenien clar que fer, aquesta Jornada els va servir de gran ajuda per encaminar-se.
D’ altra banda, pels que ja ho teniem casi decidit, també ens va ser de gran utilitat per acabar de concretar. Tot i així, encara que deu ser difícil, la majoria van trobar a faltar la xerrada d’alguna Universitat pública, donada la situació económica actual. També crec que si la Jornada es poguès dur a terme en dos dies seria ideal, ja que ens van informar de moltes carreres en un període de temps bastant curt.
M’agradaria afegir que personalment la Jornada és d’agrair, perquè poques o ninguna escola que jo tingui present realitza esdeveniments com aquest.
[/tab]
[tab title=”Segona opinió Jornada Universitària”]
Quan els alumnes arribem a segon de batxillerat es comencen a plantejar molts dubtes sobre el què volem fer, i la majoria de vegades triem per intuïció. Escollim el que creiem que ens agradarà més sense saber ben bé de què va la carrera.
La jornada d’universitats és una perfecta oportunitat per acabar de saber de què va cada carrera i ajuda a decidir-se entre les possibilitats que ja s’havien plantejat. Crec que és una activitat que als alumnes ens va molt bé, no només per decidir-nos, sinó també per anar-nos mentalitzant que la universitat ja no és un projecte tant llunyà.
[/tab]
[tab title=”Tercera opinió Jornada Universitària”]
Aquesta Jornada m’ha permès conèixer graus universitaris que desconeixia i això m’ha agradat. Alguns ponents han aconseguit transmetre molt d’entusiasme i han aconseguit captar la nostra atenció fins i tot quan el grau no era el que més ens interessava.
M’hagués agradat, però, que a les xerrades s’indagués més en les peculiaritats del grau i no tant en les de la Universitat que impartia la xerrada. Penso que seria ideal que la xerrada la fessin alumnes de les universitats. Així podríem obtenir de primeríssima mà, quins avantatges tenen, com va l’Organització i per on has de tirar en cada universitat. No hi ha millor ensenyament, millor motivació, que la experiència d’algun alumne.
Per acabar, una crítica social, i potser inútil, en referència als preus de las Unis. Fins i tot, una pública també es molt cara i hauria de ser totalment gratuït. Sinó que estem formant com a país?
[/tab]
[/accordiontabs]
Esteu d’acord amb les impressions dels vostres companys?
Gràcies a tots