Dilluns passat els alumnes de 2n de l’itinerari de Comunicació i Periodisme van fer una sortida a CaixaFòrum, on van tenir l’oportunitat de fer un taller de curtmetratges.
Aquesta activitat forma part del projecte de la matèria de Periodisme i Comunicació Audiovisual II, amb el qual, enguany, Granés Batxillerat participarà en el concurs de curtmetratges de Primer Cinema, organitzat per La Caixa.
Amb el títol “De la imaginació a la pantalla”, el taller va ser fonamentalment pràctic i el seu objectiu principal va ser familiaritzar-se amb el llenguatge i el procés cinematogràfic així com aprendre a realitzar un senzill curtmetratge fantàstic.
A la primera part van poder treballar la importància dels recursos bàsics del cinema mut com l’efecte de la substitució, el joc d’escala o el fora de camp.
Durant la part pràctica de la sessió, els alumnes van haver d’inventar una breu història d’acord amb unes cartes que van triar a l’atzar. Posteriorment, van preparar tota la fase prèvia al rodatge com l’escriptura del guió i la preparació de vestuari, que van poder fabricar ells mateixos amb material com cartolines i tisores.
Seguidament, l’equip de Primer Cinema els va assessorar per a la filmació així com per a la fase d’edició de les imatges.
Finalment, els dos grups van poder enregistrar dos petits curts on calia posar en pràctica algunes de les tècniques que havia emprat en Georges Meliès i que prèviament s’havien comentat al taller.
Amb tots aquests nous coneixements, continuaran treballant a classe en els seus guions i storyboards i, ben aviat, començaran el rodatge dels curts que finalment es presentaran a concurs.
Us continuarem informant d’aquest interessant projecte i podreu veure el resultat de tota la feina que estan fent!!