Vés al contingut

Aprenentatge col·laboratiu al projecte ‘Metabolisme i esport’

Metabolisme i salut

Metabolisme i esport és l’Interessant tema que han escollit aquest curs els alumnes de 2n de batxillerat de Ciències de la Salut pel seu projecte de la matèria de Biologia i Salut II.

Basat en aprenentatge i avaluació col·laboratius i amb l’objectiu de treballar els continguts d’aquesta matèria juntament amb els de la matèria de Biologia II, aquest projecte permet fomentar, a través del treball en grup, la interacció entre els alumnes, l’aprenentatge actiu i participatiu, la responsabilitat individual a més de la seva familiarització amb eines 2.0.

Metabolisme i esport

Aquest projecte enllaça l’estudi de biomolècules energètiques de la matèria de Biologia II amb l’estudi de l’aparell locomotor que els alumnes estan duent a terme a la matèria de Biologia i Salut II, fent èmfasi en l’anatomia i funcionament de la fibra muscular.

A més, durant aquest mes, iniciaran l’estudi del metabolisme, aprofundint en com es gestionen les reserves energètiques i com genera energia el nostre cos.

Tot això es complementa amb l’anàlisi de l’activitat física i esportiva. En relació amb això, i a través de la visualització d’un vídeo sobre com s’entrena un atleta, els alumnes han pogut entendre també que els esportistes no només fan un entrenament físic, dels músculs, sinó que també hi ha un treball psicològic important al darrere que té un impacte important en el rendiment i resistència del cos.

Per tal d’il·lustrar millor tots els continguts treballats al projecte, els alumnes també han fet una visita guiada al Museu Olímpic i de l’Esport Joan Antoni Samaranch, on han tingut l’oportunitat de veure l’exposició permanent amb més de 5.000 peces d’esportistes i esdeveniments esportius que formen part de la història de l’esport mundial, amb una part especial dedicada a la commemoració dels Jocs Olímpics de Barcelona ’92.

Però la feina no acaba aquí! Durant les pròximes setmanes continuaran avançant en la contextualització dels continguts, analitzant tres tipologies d’esportistes, amb tres metabolismes, tres tipus nutricionals i les necessitats diferents en funció de l’esport que realitzen.

Continuarem informant-vos de com evoluciona aquest magnífic projecte. Mentrestant no us perdeu el reel de resum de la sortida a les nostres xarxes socials. Seguiu-nos!

Fotografies: Marta Porter

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *