Vés al contingut

Presentació de projectes de Periodisme i Comunicació Audiovisual II

Fa uns dies els alumnes de segon del batxillerat Humanístic van tenir l’oportunitat de presentar els seus projectes finals de la matèria de Periodisme i Comunicació Audiovisual II. L’acte va permetre conèixer de primera mà el resultat de mesos de treball creatiu, estratègic i comunicatiu.

Durant l’exposició, els estudiants van presentar els dos projectes principals desenvolupats al llarg del curs. El primer consistia en la creació d’un producte ideat íntegrament per ells. Tot i que no calia que fos útil ni viable al mercat real, l’objectiu era recórrer totes les fases del procés creatiu i empresarial associat al seu llançament. Així, l’alumnat ha treballat aspectes com l’Ikigai, la definició del concepte amb un One Pager, la creació de la marca i el logotip, el disseny d’anuncis publicitaris i el desenvolupament d’una pàgina web, entre altres elements clau. Aquest projecte  va posar en valor la capacitat d’innovació i la visió estratègica dels estudiants.

Alguns dels productes van ser d’allò més enginyosos: des d’unes ulleres que permeten la concentració en la tasca (ideada per tots aquells que necessiten concentrar-se i fins i tot per persones amb neurodivergència); unes lentilles que donen la resposta a exàmens; un collar per gossos que fa diagnòstics mèdics per saber l’estat de salut de la mascota de les famílies, van ser algunes de les idees presentades.

El segon projecte es va centrar en l’elaboració del guió d’una sèrie. Els alumnes vam crear idees originals, desenvolupant-ne l’storytelling i el minutatge del primer capítol, i en alguns casos també, del segon. Les propostes van estar molt diverses, abastant gèneres com el drama familiar, el thriller o les històries ambientades en hospitals, demostrant una gran riquesa creativa i narrativa.

Per a la presentació final, cada alumne va dissenyar una pàgina web pròpia on es presentava personalment i recollia tots els continguts dels seus projectes, organitzats en diferents apartats. Aquesta posada en escena va reforçar les competències digitals i comunicatives de l’alumnat, culminant una experiència formativa completa i enriquidora.